BBC Report Finds No Proof of Cover-up in Savile Scandal
Posted: 12/19/2012  |  By: Nat Ives | Ad Age
The British Broadcasting Corp. will replace the senior editorial team of its current-affairs program "Newsnight" because of errors in investigative reports into child sex abuse allegations.

The editors "fell short of what was expected" first in canceling a probe into abuse claims against the late Jimmy Savile, an entertainer who had worked at the BBC for decades, and again when it published an erroneous report implying that retired U.K. politician Alistair McAlpine had molested a child, the BBC executive board said today.